Her gün bir kişi işe yerleşiyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi Meslek Fabrikası, kurduğu istihdam köprüsüyle bugüne kadar 42 bin kişiyi işe yönlendirirken her gün bir kişiyi iş sahibi yapıyor.

Her gün bir kişi işe yerleşiyor

Ekonomik dalgalanmaların ve işsizliğin yoğun hissedildiği dönemde, İzmir Büyükş ehir Belediyesi iş arayan vatandaşlar ile kalifiye eleman arayan işverenleri dev bir projeyle tek çatıda buluşturuyor. Meslek Fabrikası Şube Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren İstihdamı Geliştirme ve Destekleme Birimi, geliştirdiği modelle adeta şehir genelinde bir istihdam köprüsü kurdu.

2017'den Bu Yana 42 Bin Kişiye Umut Oldu

Belediyenin yürüttüğü vizyoner çalışma kapsamında, 2017 yılından bugüne kadar yaklaşık 42 bin kişi farklı sektörlerdeki iş ilanlarına yönlendirildi. kurs merkezleri ve dijital ağlar sayesinde her ay ortalama 30 ila 35 vatandaşın istihdamı sağlanıyor. Bu istatistik, İzmir’de neredeyse her gün bir vatandaşın yeni bir iş kapısına kavuştuğu anlamına geliyor.

Dijital Platformda Ücretsiz İlan Dönemi

Projeye dair teknik detayları ve işleyişi paylaşan Birim Sorumlusu Didem Erel, hem iş arayanlara hem de işverenlere şu sözlerle çağrıda bulundu:

"Meslek Fabrikası olarak sadece teknik eğitim vermekle kalmıyor, mezunlarımızı doğrudan işe yerleştirmeyi amaçlıyoruz. İzmir’de faaliyet gösteren tüm firmalar, iş ilanlarını ücretsiz olarak www.isteizmir.net dijital platformumuzda paylaşabilirler. Biz burada bir köprü görevi görüyoruz; vatandaşlar sisteme girip ilanlara başvurabiliyor, biz de özgeçmişleri inceleyerek en uygun adayı en doğru işe yönlendiriyoruz. Ayrıca dijital platformumuz, engelli vatandaşlarımızın da rahatça kullanabileceği şekilde tamamen erişilebilir tasarlandı."

Mobil İstihdam Otobüsü Temmuzda Taşra İlçelerinde

Teknolojik imkanları kısıtlı olan veya dijital platformlara erişemeyen vatandaşlar için özel olarak tasarlanan Mobil İstihdam başvuru Noktası otobüsü de sahaya indi. Fırsat eşitliği sağlamak amacıyla ilçeleri gezen bu özel otobüs, iş arayanların sisteme üyelik işlemlerini birebir destekle gerçekleştiriyor.

Otobüsün gittiği bölgelerde işveren mülakatlarının da yüz yüze yapıldığını belirten Erel, "Otobüsümüzün hizmet verdiği dönemlerde toplu mülakat yapmak isteyen firmaları da buraya davet ediyoruz. Temmuz ayı itibarıyla özellikle merkeze uzak ilçelerimiz başta olmak üzere sahada olmaya, iş arayan vatandaşlarımızın ayağına gitmeye devam edeceğiz" dedi.

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Üzgünüz ilginizi çekebilecek içerik bulunamadı...